Krawężnikobranie czas zacząć!

Pełnomocnikiem prezydenta Miasta do spraw polityki rowerowej do 31 marca 2013 był Witold Kopeć, a od 25 kwietnia do 17 września 2013 Adam Ochmański.

Krawężnikobranie czas zacząć!

Postprzez wicka listonosz » Czw, 14 Lipiec 2011, 13:59

Nie chodzi bynajmniej o policjantów patrolujących ulice ale o jedną z większych naszych zmor czyli wystające na drodze rowerowej krawężniki, powodujące dotkliwy wstrząs, zmuszające do zwalniania itd. W związku z tym, że przygotowuję w ZDiT-cie grunt pod przetarg na niwelowanie tych przeszkód, zbieram wszystkie przychodzące Wam na myśl lokalizacje, które są faktycznie dokuczliwe. Proszę, nie rozdrabniajmy się na każdy wystający krawężnik, ale skupmy na tych, które wyraźnie obniżają komfort jazdy, a mogą stanowić nawet zagrożenie. Swoje propozycje możecie umieszczać na tej mapie:
http://tnij.org/mapa_krawezniki_lodz
Awatar użytkownika
wicka listonosz
 
Posty: 128
Rejestracja: Pon, 29 Grudzień 2008, 01:00
Miejscowość: Łódź

Re: Krawężnikobranie czas zacząć!

Postprzez wikiyu » Pią, 15 Lipiec 2011, 08:34

Szybka sprawa - jako że trwają jeszcze odbiory itp - Widziałeś jak wygląda nowy przejazd na Włókniarzy/Limanowskiego? Tam też szału nie ma z krawężnikami, a jeszcze można coś zrobić w ramach tego samego remontu. Ja wiem że pewnie będą chcieli kierowcy ukatrupić rowerzystów jeśli przez nas odbiory się przedłużą ale... cel uświęca środki

EDIT: i pozwoliłem sobie troszkę dodać do mapki

Jeszcze tak sobie pomyślałem że idealnie rozwiązana jest kwestia krawężników na DDR w ulicy Srebrzyńskiej i Al. Unii [na północ od Konstantynowskiej] - brak przejazdów przez ulicę = brak możliwości popełnienia błędów = brak błędów = idealna DDR ;-) :twisted:
Awatar użytkownika
wikiyu
 
Posty: 219
Rejestracja: Pią, 29 Grudzień 2006, 01:00
Miejscowość: Łódź

Re: Krawężnikobranie czas zacząć!

Postprzez kasia na dwoch kolkach » Pią, 15 Lipiec 2011, 12:42

Dopisane.
Awatar użytkownika
kasia na dwoch kolkach
Organizator
 
Posty: 654
Rejestracja: Pon, 31 Sierpień 2009, 00:00
Miejscowość: Łódź

Re: Krawężnikobranie czas zacząć!

Postprzez Depeche » Czw, 21 Lipiec 2011, 11:19

KOŁOBRZEG. Tu nawet nie ma żadnego krawężnika na tym przejeździe!

Image
Awatar użytkownika
Depeche
 
Posty: 540
Rejestracja: Pon, 13 Lipiec 2009, 00:00
Miejscowość: Vive diu vitamque tuam perpende, viator

Re: Krawężnikobranie czas zacząć!

Postprzez wikiyu » Czw, 21 Lipiec 2011, 11:23

ale jest słupek w ciągu DDR...
Awatar użytkownika
wikiyu
 
Posty: 219
Rejestracja: Pią, 29 Grudzień 2006, 01:00
Miejscowość: Łódź

Re: Krawężnikobranie czas zacząć!

Postprzez Depeche » Czw, 21 Lipiec 2011, 11:34

Hmm. Nie ma róży bez ognia.
Awatar użytkownika
Depeche
 
Posty: 540
Rejestracja: Pon, 13 Lipiec 2009, 00:00
Miejscowość: Vive diu vitamque tuam perpende, viator

Re: Krawężnikobranie czas zacząć!

Postprzez mactrac » Sob, 23 Lipiec 2011, 19:55

Każdy krawężnik na drodze rowerowej jest zmorą i przeszkodą - to tak jakby na np.Włókniarzy co kawałek był "śpiący policjant" tyle że niski. Generalnie w Łodzi nie spotkałem jeszcze DDR bez "zwalniaczy=krawężników", moje ulubione to właśnie Włókniarzy (każdy przejazd poprzecznej ulicy) i Rokicińska (nawet wyjazdy z posesji zmuszają do zwalniania). Nie wiem czy Wiśniowa Góra też należy do Łódzkiego ZDiT ale jeśli tak to tam cała DDR jest do bani.
Awatar użytkownika
mactrac
Niebieska kamizelka
 
Posty: 711
Rejestracja: Sob, 1 Maj 2010, 00:00
Miejscowość: Łódź

Re: Krawężnikobranie czas zacząć!

Postprzez Elegant » Sob, 23 Lipiec 2011, 21:25

Włókniarzy to pół biedy, odcinek Mickiewicza-Limanowskiego jest do przeżycia [poza skrzyżowaniami z Kopernika, Karolewską, Zieloną+Legionów oraz torami na Limance ;)]. Dużo gorsza jest Drewnowska - przejazd północ-południe przy Okrzei, przejazd przez Odolanowską, dwa przejazdy przez wyjazdy z bram przy zespole szkół im. B. Chrobrego.
Ciuchy rowerowe? Po prostu otwórz szafę. Jest ich pełna!

mój blog | gorąco polecam: ŁCC | CPH CC | Bakfiets en Meer | Sheldon
Awatar użytkownika
Elegant
Niebieska kamizelka
 
Posty: 1231
Rejestracja: Nie, 26 Wrzesień 2010, 00:00
Miejscowość: Łódź, JO91QT

Re: Krawężnikobranie czas zacząć!

Postprzez Depeche » Pią, 15 Luty 2013, 12:47

Witku, o ile tu jeszcze zaglądasz, czy w tym temacie się coś dzieje? Im dłużej jeżdżę na rowerze, tym moja frustracja rośnie z powodu tych szykan - tak! nie waham się użyć takiego słowa - niby powinno być odwrotnie, powinienem się do tego już dawno przyzwyczaić, ale coś cholera tak się nie dzieje.
Awatar użytkownika
Depeche
 
Posty: 540
Rejestracja: Pon, 13 Lipiec 2009, 00:00
Miejscowość: Vive diu vitamque tuam perpende, viator

Re: Krawężnikobranie czas zacząć!

Postprzez wicka listonosz » Pią, 15 Luty 2013, 13:00

Rozumiem frustrację. We mnie również ona narasta, jako że z roku na rok niewiele udawało się w tym temacie zrobić.
Jestem po wstępnych ustaleniach, że najbardziej przykre szykany zostaną w tym roku poprawione w ramach prac utrzymaniowych. Właśnie przystąpiłem do tworzenia dokładnego rankingu.
Awatar użytkownika
wicka listonosz
 
Posty: 128
Rejestracja: Pon, 29 Grudzień 2008, 01:00
Miejscowość: Łódź

Re: Krawężnikobranie czas zacząć!

Postprzez Depeche » Pią, 15 Luty 2013, 18:29

Dzięki za odpowiedź, co do lokalizacji to myślę, że nie ma większego sensu ich wskazywać, bo krawężniki są do zniwelowania praktycznie wszędzie, gdzie rowerówka przecina się z jezdnią lub wjazdem.
Awatar użytkownika
Depeche
 
Posty: 540
Rejestracja: Pon, 13 Lipiec 2009, 00:00
Miejscowość: Vive diu vitamque tuam perpende, viator

Re: Krawężnikobranie czas zacząć!

Postprzez mactrac » Sob, 16 Luty 2013, 15:04

Pięknym przykładem bardzo "upierdliwych" a niewielkich "szykan" jest trasa wzdłuż Rokicińkiej (bardziej ta po północnej stronie ulicy - od Zielpolu poza Łódź) a już maks osiągnięto tam w obrzeżach Andrzejowa/Andrespola (przepraszam nigdy nie pamiętam kolejności tych miasteczek :D )
Choć mimo wszystko pierwsze progi do likwidacji to DDR wzdłuż Piłsudzkiego i Włókniarzy - najbardziej uczęszczane to najszybciej będą zauważone zmiany.
Ps. Żeby było śmieszniej to te szykany to nie krawężniki tylko obrzeża trawnikowe (wiem od brukarza) których konstrukcja ZAWSZE daje efekt albo dołka albo górki...
Pozdrawiam
Maciej mactrac
szosowy Romet Sport / Shimano Sora
terenowy Unibike Flite z RockShock Reba
Awatar użytkownika
mactrac
Niebieska kamizelka
 
Posty: 711
Rejestracja: Sob, 1 Maj 2010, 00:00
Miejscowość: Łódź

Re: Krawężnikobranie czas zacząć!

Postprzez Depeche » Pon, 10 Marzec 2014, 23:19

Nie wiem, czy jeszcze jest zainteresowanie tym tematem - z kronikarskiego obowiązku odnotuję, że ZDiT ogłosił Krawężnikobranie 2014. Do 21 marca można wysyłać swoje propozycje lokalizacji koniecznych do zniwelowania, następnie będzie przetarg na te prace.
Jest też udostępniona mapka, gdzie prace będą prowadzone.

Ale jak nie przejadę bez hamowania, to nie uwierzę.
Awatar użytkownika
Depeche
 
Posty: 540
Rejestracja: Pon, 13 Lipiec 2009, 00:00
Miejscowość: Vive diu vitamque tuam perpende, viator

Re: Krawężnikobranie czas zacząć!

Postprzez hulet » Nie, 1 Luty 2015, 22:56

Mam wielką prośbę o pomoc wyjaśnieniu pewnej sprawy.
Do pewnego czasu przy budowie dróg używano krawężników betonowych z zaokrągloną krawędzią najazdową. Ze względu chyba na spadek jakości betonu i tym samym jakości krawężników - część krawężników jest wymieniana na granitowe - wycinane maszynowo z bloku skalnego. Krawędź najazdowa jest tak ostra że strach. Z tego co się dowiedziałem to kaski rowerowe i motocyklowe są homologowane na uderzenie w płaską powierzchnię oraz tzw stempel krawężnikowy (zaokrąglony jak z krawężniku betonowym). Jestem pewny że powinien być zakaz stosowania krawężników z ostrymi krawędziami stwarzającymi zagrożenie życia użytkowników. Kto mógłby sprawdzić czy mam rację?
hulet
 
Posty: 1
Rejestracja: Nie, 1 Luty 2015, 22:46

Re: Krawężnikobranie czas zacząć!

Postprzez Depeche » Śro, 11 Luty 2015, 19:50

Jest poważniejszy problem w tym temacie. Firma wykonująca prace - nie jestem pewien, czy już wreszcie wykonane do końca, tzn. we wszystkich lokalizacjach, wyrywając stare krawężniki, wyrwała też siłą rzeczy asfalt przy tych krawężnikach. Osadzono nowe obrzeża, OK, ale ubytki asfaltu pozostały. W najlepszym wypadku zasypane piachem. Prośba o słanie do ZDiTu próśb o uzupełnienie asfaltem powstałych podczas remontu ubytków.
Awatar użytkownika
Depeche
 
Posty: 540
Rejestracja: Pon, 13 Lipiec 2009, 00:00
Miejscowość: Vive diu vitamque tuam perpende, viator


Wróć do Pełnomocnik prezydenta do spraw polityki rowerowej

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość

cron